Testele de fiabilitate ADAC din 2011
TOP Clasa Mini ADAC 2011:
Cea mai frecventă problemă, nu doar în acest segment, ţine de baterie şi sistemul electric, specialiştii ADAC găsind explicaţia în creşterea numărului de consumatori de la bordul maşinilor, precum şi în adaptarea unor sisteme de genul start/stop automat pentru motor, care solicită mult sistemul electric.
TOP Clasa Mică ADAC 2011:
De remarcat şi Dacia Sandero, pe poziţia a opta, plasată mai bine decât modelele Skoda. Francezii Peugeot 207 şi Renault Clio fac o figură mai bună decât rivalii germani Volkswagen Polo, Opel Corsa şi Ford Fiesta, situaţi mai jos. De remarcat şi poziţionarea foarte bună a veteranului Ford Fusion, a cărui carieră a depăşit deja 10 ani de existenţă.
Interesant, japonezii nu prea impresionează - clasamentul este încheiat, în mod surprinzător, cu un model Honda, care înainte se prezenta foarte bine la verificările ADAC. Doar Mitsubishi Colt şi Nissan Note au poziţii bune în TOP 10, Mazda2 prinzând la limită locul 9, în timp ce restul japonezilor sunt răsfiraţi în a doua jumătate a clasamentului, stând o idee mai bine decât coreenii.
În cazul clasei mici, pe lângă problemele cu bateria şi sistemul electric, au mai avut o pondere ridicată şi problemele apărute la motoare şi transmisii, în principal din cauza folosirii preponderente în trafic urban aglomerat.
TOP Clasa Compactă ADAC 2011:
Am putea spune că plasarea lui Nissan Qashqai imediat după producătorii premium germani e o surpriză, dar adevărul este că acest crossover japonez a demonstrat deja că e o maşină foarte reuşită, aşa încât nu ne miră că stă mai bine decât simbolul germanilor, Volkswagen Golf.
Oricum, cei de la VAG nu au neapărat motive de nemulţumire, deoarece au destule modele bazate pe platforma Golf-ului situate suficient de bine în clasamentul general. Eventual pot fi nemulţumiţi de devansarea lui VW Touran de către rivalul francez Renault Scenic, cel mai fiabil model din hexagon vândut în Germania.
Francezii mai pot fi mulţumiţi şi datorită lui Renault Megane, care stă mai bine decât Opel Astra sau Ford Focus, doar Toyota Auris fiind plasată mai bine. Autohtonul Dacia Logan, deşi e, în mod normal, un sedan de clasă mică, e considerat de către nemţi drept o maşină de clasă compactă - însă e plasat mai spre coada clasamentului, alături de modelele coreene (Hyundai i30 închide clasamentul, stând mai prost decât fratele KIA Ceed).
Principalele probleme înregistrate de maşinile de clasă compactă au ţinut, din nou, de baterie şi sistemul electric, modelele VAG "afirmându-se" şi prin unele intervenţii la injectoare şi managementul motorului. În cazul Daciei Logan, la fel ca la Sandero, mecanicii au avut de furcă în principal cu sistemul de iluminare, cablajele şi bobinele.
TOP Clasa Medie ADAC 2011:
În ce priveşte rivalitatea dintre berlinele cele mai cunoscute ale triadei Audi - BMW - Mercedes-Benz, câştigătorul este Seria 3, care se plasează înaintea lui Audi A4 şi Mercedes-Benz C-Class, care sunt departajate de o diferenţă foarte mică. O altă surpriză este plasarea pe poziţia a 6-a a roadsterului SLK, înaintea SUV-ului compact VW Tiguan şi, mai ales, a berlinei Opel Insignia, care prinde doar poziţia a 10-a a acestui clasament.
Skoda Octavia şi Volkswagen Passat se plasează mai bine decât familiste precum Ford Mondeo sau Opel Vectra, în timp ce Toyota Avensis se găseşte la mică distanţă în urma Passat-ului, modelul german luându-şi, în sfârşit, revanşa în faţa rivalului japonez, după ce, în ultimii ani, Avensis a făcut o figură mai bună.
Deşi, din nou, cele mai frecvente probleme au ţinut de baterie şi sisteul electric, cel mai bine plasat model din acest clasament, Audi A5, a surprins prin problemele cutiei automate şi unele mici intervenţii la motoarele diesel. În cazul lui VW Passat, modelul s-a "remarcat" prin problemele cu injectoarele, pompa de combustibil, dar şi frâna de parcare electrică.
- Noul Ford Ka
- Renault Twingo
- Toyota Aygo
- Fiat Panda
- Volkswagen Fox
- Peugeot 107
- Citroen C1
- Fiat 500
- Hyundai i10
- Vechiul Ford KA
- smart ForTwo
- Chevrolet Matiz
Cea mai frecventă problemă, nu doar în acest segment, ţine de baterie şi sistemul electric, specialiştii ADAC găsind explicaţia în creşterea numărului de consumatori de la bordul maşinilor, precum şi în adaptarea unor sisteme de genul start/stop automat pentru motor, care solicită mult sistemul electric.
TOP Clasa Mică ADAC 2011:
- Mini
- Mitsubishi Colt
- Opel Meriva
- Nissan Note
- Ford Fusion
- Peugeot 207
- Renault Clio
- Dacia Sandero
- Mazda2
- Volkswagen Polo
- Opel Corsa
- Ford Fiesta
- Skoda Roomster
- Nissan Micra
- Toyota Yaris
- Skoda Fabia
- Citoen C3
- Suzuki Swift
- Renault Modus
- Hyundai i20
- Fiat Punto
- Seat Ibiza/Cordoba
- Hyundai Getz
- Honda Jazz
De remarcat şi Dacia Sandero, pe poziţia a opta, plasată mai bine decât modelele Skoda. Francezii Peugeot 207 şi Renault Clio fac o figură mai bună decât rivalii germani Volkswagen Polo, Opel Corsa şi Ford Fiesta, situaţi mai jos. De remarcat şi poziţionarea foarte bună a veteranului Ford Fusion, a cărui carieră a depăşit deja 10 ani de existenţă.
Interesant, japonezii nu prea impresionează - clasamentul este încheiat, în mod surprinzător, cu un model Honda, care înainte se prezenta foarte bine la verificările ADAC. Doar Mitsubishi Colt şi Nissan Note au poziţii bune în TOP 10, Mazda2 prinzând la limită locul 9, în timp ce restul japonezilor sunt răsfiraţi în a doua jumătate a clasamentului, stând o idee mai bine decât coreenii.
În cazul clasei mici, pe lângă problemele cu bateria şi sistemul electric, au mai avut o pondere ridicată şi problemele apărute la motoare şi transmisii, în principal din cauza folosirii preponderente în trafic urban aglomerat.
TOP Clasa Compactă ADAC 2011:
- Mercedes-Benz A-Class
- Mercedes-Benz B-Class
- BMW Seria 1
- Audi A3
- Nissan Qashqai
- Volkswagen Golf/Bora
- Renault Scenic
- Toyota Auris
- Renault Megane
- Volkswagen Touran
- Seat Altea
- Mazda3
- Volkswagen Caddy
- Seat Leon/Toledo
- Mazda5
- Volkswagen Eos
- Peugeot 308
- Toyota Verso
- Opel Astra
- Ford C-Max
- Ford Focus
- Citroen Berlingo
- Dacia Logan
- Opel Zafira
- KIA Ceed
- Honda Civic
- Renault Kangoo
- Hyundai i30
Am putea spune că plasarea lui Nissan Qashqai imediat după producătorii premium germani e o surpriză, dar adevărul este că acest crossover japonez a demonstrat deja că e o maşină foarte reuşită, aşa încât nu ne miră că stă mai bine decât simbolul germanilor, Volkswagen Golf.
Oricum, cei de la VAG nu au neapărat motive de nemulţumire, deoarece au destule modele bazate pe platforma Golf-ului situate suficient de bine în clasamentul general. Eventual pot fi nemulţumiţi de devansarea lui VW Touran de către rivalul francez Renault Scenic, cel mai fiabil model din hexagon vândut în Germania.
Francezii mai pot fi mulţumiţi şi datorită lui Renault Megane, care stă mai bine decât Opel Astra sau Ford Focus, doar Toyota Auris fiind plasată mai bine. Autohtonul Dacia Logan, deşi e, în mod normal, un sedan de clasă mică, e considerat de către nemţi drept o maşină de clasă compactă - însă e plasat mai spre coada clasamentului, alături de modelele coreene (Hyundai i30 închide clasamentul, stând mai prost decât fratele KIA Ceed).
Principalele probleme înregistrate de maşinile de clasă compactă au ţinut, din nou, de baterie şi sistemul electric, modelele VAG "afirmându-se" şi prin unele intervenţii la injectoare şi managementul motorului. În cazul Daciei Logan, la fel ca la Sandero, mecanicii au avut de furcă în principal cu sistemul de iluminare, cablajele şi bobinele.
TOP Clasa Medie ADAC 2011:
- Audi A5
- Audi Q5
- BMW X3
- Mercedes-Benz GLK
- BMW Seria 3
- Mercedes-Benz SLK
- Audi A4
- Mercedes-Benz C-Class
- Volkswagen Tiguan
- Opel Insignia
- Skoda Octavia
- Volkswagen Passat
- Toyota Avensis
- Ford Kuga
- Mazda6
- Ford S-Max
- Ford Mondeo
- Opel Vectra
- Volvo S50/V50
În ce priveşte rivalitatea dintre berlinele cele mai cunoscute ale triadei Audi - BMW - Mercedes-Benz, câştigătorul este Seria 3, care se plasează înaintea lui Audi A4 şi Mercedes-Benz C-Class, care sunt departajate de o diferenţă foarte mică. O altă surpriză este plasarea pe poziţia a 6-a a roadsterului SLK, înaintea SUV-ului compact VW Tiguan şi, mai ales, a berlinei Opel Insignia, care prinde doar poziţia a 10-a a acestui clasament.
Skoda Octavia şi Volkswagen Passat se plasează mai bine decât familiste precum Ford Mondeo sau Opel Vectra, în timp ce Toyota Avensis se găseşte la mică distanţă în urma Passat-ului, modelul german luându-şi, în sfârşit, revanşa în faţa rivalului japonez, după ce, în ultimii ani, Avensis a făcut o figură mai bună.
Deşi, din nou, cele mai frecvente probleme au ţinut de baterie şi sisteul electric, cel mai bine plasat model din acest clasament, Audi A5, a surprins prin problemele cutiei automate şi unele mici intervenţii la motoarele diesel. În cazul lui VW Passat, modelul s-a "remarcat" prin problemele cu injectoarele, pompa de combustibil, dar şi frâna de parcare electrică.
Comentarii
Trimiteți un comentariu