Testele de fiabilitate ADAC din 2011

TOP Clasa Mini ADAC 2011:
  1. Noul Ford Ka
  2. Renault Twingo
  3. Toyota Aygo
  4. Fiat Panda
  5. Volkswagen Fox
  6. Peugeot 107
  7. Citroen C1
  8. Fiat 500
  9. Hyundai i10
  10. Vechiul Ford KA
  11. smart ForTwo
  12. Chevrolet Matiz
Chiar dacă Ford Ka se produce în Germania, trebuie menţionat faptul că maşina are platforma tehnică a lui Fiat 500, deci, în parte, este un rezultat bun şi pentru italieni, care au două modele în acest clasament. Bravo şi pentru francezii de la Renault, Twingo reuşind să devanseze micul japonez Toyota Aygo, fraţii acestuia, 107 şi C1, fiind plasaţi şi ei suficient de bine.

Cea mai frecventă problemă, nu doar în acest segment, ţine de baterie şi sistemul electric, specialiştii ADAC găsind explicaţia în creşterea numărului de consumatori de la bordul maşinilor, precum şi în adaptarea unor sisteme de genul start/stop automat pentru motor, care solicită mult sistemul electric.




TOP Clasa Mică ADAC 2011:
  1. Mini
  2. Mitsubishi Colt
  3. Opel Meriva
  4. Nissan Note
  5. Ford Fusion
  6. Peugeot 207
  7. Renault Clio
  8. Dacia Sandero
  9. Mazda2
  10. Volkswagen Polo
  11. Opel Corsa
  12. Ford Fiesta
  13. Skoda Roomster
  14. Nissan Micra
  15. Toyota Yaris
  16. Skoda Fabia
  17. Citoen C3
  18. Suzuki Swift
  19. Renault Modus
  20. Hyundai i20
  21. Fiat Punto
  22. Seat Ibiza/Cordoba
  23. Hyundai Getz
  24. Honda Jazz
Clasa mică este una dintre cele mai importante pentru publicul european, aşa încât ocuparea primei poziţii de către marca premium Mini poate părea surprinzătoare. De altfel, podiumul acestui clasament ne mai relevă şi alte surprize: Mitsubishi Colt, aflat pe final de carieră, se prezintă foarte bine la capitolul fiabilitate, dar şi monovolumul Opel Meriva, care confirmă astfel îmbunătăţirile majore aduse de Opel în ultimii ani calităţii maşinilor.
De remarcat şi Dacia Sandero, pe poziţia a opta, plasată mai bine decât modelele Skoda. Francezii Peugeot 207 şi Renault Clio fac o figură mai bună decât rivalii germani Volkswagen Polo, Opel Corsa şi Ford Fiesta, situaţi mai jos. De remarcat şi poziţionarea foarte bună a veteranului Ford Fusion, a cărui carieră a depăşit deja 10 ani de existenţă.
Interesant, japonezii nu prea impresionează - clasamentul este încheiat, în mod surprinzător, cu un model Honda, care înainte se prezenta foarte bine la verificările ADAC. Doar Mitsubishi Colt şi Nissan Note au poziţii bune în TOP 10, Mazda2 prinzând la limită locul 9, în timp ce restul japonezilor sunt răsfiraţi în a doua jumătate a clasamentului, stând o idee mai bine decât coreenii.
În cazul clasei mici, pe lângă problemele cu bateria şi sistemul electric, au mai avut o pondere ridicată şi problemele apărute la motoare şi transmisii, în principal din cauza folosirii preponderente în trafic urban aglomerat.



TOP Clasa Compactă ADAC 2011:
  1. Mercedes-Benz A-Class
  2. Mercedes-Benz B-Class
  3. BMW Seria 1
  4. Audi A3
  5. Nissan Qashqai
  6. Volkswagen Golf/Bora
  7. Renault Scenic
  8. Toyota Auris
  9. Renault Megane
  10. Volkswagen Touran
  11. Seat Altea
  12. Mazda3
  13. Volkswagen Caddy
  14. Seat Leon/Toledo
  15. Mazda5
  16. Volkswagen Eos
  17. Peugeot 308
  18. Toyota Verso
  19. Opel Astra
  20. Ford C-Max
  21. Ford Focus
  22. Citroen Berlingo
  23. Dacia Logan
  24. Opel Zafira
  25. KIA Ceed
  26. Honda Civic
  27. Renault Kangoo
  28. Hyundai i30
În clasa compactă, producătorii premium germani domină fără drept de apel clasamentul, Mercedes-Benz ocupând primele două poziţii cu micul monovolum A-Class şi fratele B-Class - ceea ce nu ar trebui să ne mire, deoarece vorbim de modele preferate în general de familişti. Adevărata luptă a compactelor premium se duce între BMW Seria 1 şi Audi A3, câştigător fiind bavarezul.
Am putea spune că plasarea lui Nissan Qashqai imediat după producătorii premium germani e o surpriză, dar adevărul este că acest crossover japonez a demonstrat deja că e o maşină foarte reuşită, aşa încât nu ne miră că stă mai bine decât simbolul germanilor, Volkswagen Golf.
Oricum, cei de la VAG nu au neapărat motive de nemulţumire, deoarece au destule modele bazate pe platforma Golf-ului situate suficient de bine în clasamentul general. Eventual pot fi nemulţumiţi de devansarea lui VW Touran de către rivalul francez Renault Scenic, cel mai fiabil model din hexagon vândut în Germania.
Francezii mai pot fi mulţumiţi şi datorită lui Renault Megane, care stă mai bine decât Opel Astra sau Ford Focus, doar Toyota Auris fiind plasată mai bine. Autohtonul Dacia Logan, deşi e, în mod normal, un sedan de clasă mică, e considerat de către nemţi drept o maşină de clasă compactă - însă e plasat mai spre coada clasamentului, alături de modelele coreene (Hyundai i30 închide clasamentul, stând mai prost decât fratele KIA Ceed).
Principalele probleme înregistrate de maşinile de clasă compactă au ţinut, din nou, de baterie şi sistemul electric, modelele VAG "afirmându-se" şi prin unele intervenţii la injectoare şi managementul motorului. În cazul Daciei Logan, la fel ca la Sandero, mecanicii au avut de furcă în principal cu sistemul de iluminare, cablajele şi bobinele.



TOP Clasa Medie ADAC 2011:
  1. Audi A5
  2. Audi Q5
  3. BMW X3
  4. Mercedes-Benz GLK
  5. BMW Seria 3
  6. Mercedes-Benz SLK
  7. Audi A4
  8. Mercedes-Benz C-Class
  9. Volkswagen Tiguan
  10. Opel Insignia
  11. Skoda Octavia
  12. Volkswagen Passat
  13. Toyota Avensis
  14. Ford Kuga
  15. Mazda6
  16. Ford S-Max
  17. Ford Mondeo
  18. Opel Vectra
  19. Volvo S50/V50
În cazul clasei medii, inginerii ADAC "bagă la grămadă" diverse categorii de autovehicule, aşa încât rezultatele trebuie privite oarecum circumspect. Aşa încât, deşi e ciudat, podiumul este ocupa de un model coupe şi de două SUV-uri... Cel mai mult are de câştigat Audi, cu două modele pe primele poziţii. În plus, Audi Q5 reuşeşte "să-i ia faţa" rivalului BMW X3 la o diferenţă infimă, în timp ce Mercedes-Benz GLK trebuie să se mulţumească doar cu poziţia a 4-a.
În ce priveşte rivalitatea dintre berlinele cele mai cunoscute ale triadei Audi - BMW - Mercedes-Benz, câştigătorul este Seria 3, care se plasează înaintea lui Audi A4 şi Mercedes-Benz C-Class, care sunt departajate de o diferenţă foarte mică. O altă surpriză este plasarea pe poziţia a 6-a a roadsterului SLK, înaintea SUV-ului compact VW Tiguan şi, mai ales, a berlinei Opel Insignia, care prinde doar poziţia a 10-a a acestui clasament.
Skoda Octavia şi Volkswagen Passat se plasează mai bine decât familiste precum Ford Mondeo sau Opel Vectra, în timp ce Toyota Avensis se găseşte la mică distanţă în urma Passat-ului, modelul german luându-şi, în sfârşit, revanşa în faţa rivalului japonez, după ce, în ultimii ani, Avensis a făcut o figură mai bună.
Deşi, din nou, cele mai frecvente probleme au ţinut de baterie şi sisteul electric, cel mai bine plasat model din acest clasament, Audi A5, a surprins prin problemele cutiei automate şi unele mici intervenţii la motoarele diesel. În cazul lui VW Passat, modelul s-a "remarcat" prin problemele cu injectoarele, pompa de combustibil, dar şi frâna de parcare electrică.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se fura la pompele de benzina din Romania

Schimbare distributie 1.2 TSI

Insonorizare Audi A4 B9 2018