Chiptuning 1.2 TSI

Masina e un Golf6 cu 10 000 km la bord, DSG cu 7 trepte si acest motoras 1.2 TSI care are numai 8 valve, intercooler racit cu apa, injectie directa de benzina, turbina IHI cu actuator facut de MAHLE (astia fac pistoane in mod traditional), iar ECU e facut de Continental (astia fac anvelope in mod traditional). Deci cine se gandea acum 10 ani ca va avea 7 trepte de viteza dar numai 8 valve, ca Golful 6 o sa aiba motoare de 1.2 care nu exista de la Golf2 pana la Golf5, asta asa ca fapt divers. Am pus masina pe dinamometru si a scos stock 110 cp unde ei declara 105 cp la 5000 rpm, si 186 Nm in loc de 175 Nm declarati de ei. Si intradevar, tine cuplul asta pana la 4 100 rpm, cum zic ei, insa ca ar avea tot 175 Nm de la 1550 rpm se dovedeste optimism din partea VW, dar oricum scoate peste ce declara ei dupa 2 200 rpm.

Electronica de motor Continental e ceva nou, a aparut acum pe VW si pe Porsche, iar ca fapt divers au un centru de cercetare la Sibiu... ca fabrica de anvelope e la Timisoara. Fiind atat de noua la momentul la care i-am pus noi Unichip acum 6 luni nu facea nimeni resoftare pentru ea. Noi i-am pus Unichip, i-am modificat presiunea de supraalimentare cu 0,2 bar in plus, i-am reglal injectia pentru AFR 12.2 caci motoarele astea cu injectie directa in jurul acestei cifre scot puterea maxima conform dyno-ului nostru, ca in final sa reglam avansul pe dyno, si chiar am crescut avansul binisor cu 3 grade in medie, pana sa ajungem la puterea maxima de obtinut fara detonatii. Rezultatul 130 cp si 236 Nm cu UNICHIP, si un pic de miros de ambreiaj daca o tii la blana pe strada si tot franezi si accelerezi, cum am facut noi pentru logurile de pe strada. Insa la 6 luni de utilizare zilnica serioasa se pare ca ambreiajul (de fapt corect ar fi ambreiajele...) rezista cu brio.





Comentarii

  1. "ECU e facut de Continental (astia fac anvelope in mod traditional). " <- divizia de electronica din Continental este fostul Siemens VDO !

    RăspundețiȘtergere
  2. "Electronica de motor Continental e ceva nou, a aparut acum pe VW si pe Porsche, iar ca fapt divers au un centru de cercetare la Sibiu... ca fabrica de anvelope e la Timisoara" <- mai au centre de cercetare pentru electronica auto si la Iasi si la Timisoara.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum se comporta motorul dupa chiptuning? Afara de problemele arhicunoscute, chiptuningul se merita?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum se fura la pompele de benzina din Romania

Schimbare distributie 1.2 TSI

Insonorizare Audi A4 B9 2018