Chiptuning 1.2 TSI
Masina e un Golf6 cu 10 000 km la bord, DSG cu 7 trepte si acest motoras 1.2 TSI care are numai 8 valve, intercooler racit cu apa, injectie directa de benzina, turbina IHI cu actuator facut de MAHLE (astia fac pistoane in mod traditional), iar ECU e facut de Continental (astia fac anvelope in mod traditional). Deci cine se gandea acum 10 ani ca va avea 7 trepte de viteza dar numai 8 valve, ca Golful 6 o sa aiba motoare de 1.2 care nu exista de la Golf2 pana la Golf5, asta asa ca fapt divers. Am pus masina pe dinamometru si a scos stock 110 cp unde ei declara 105 cp la 5000 rpm, si 186 Nm in loc de 175 Nm declarati de ei. Si intradevar, tine cuplul asta pana la 4 100 rpm, cum zic ei, insa ca ar avea tot 175 Nm de la 1550 rpm se dovedeste optimism din partea VW, dar oricum scoate peste ce declara ei dupa 2 200 rpm.
Electronica de motor Continental e ceva nou, a aparut acum pe VW si pe Porsche, iar ca fapt divers au un centru de cercetare la Sibiu... ca fabrica de anvelope e la Timisoara. Fiind atat de noua la momentul la care i-am pus noi Unichip acum 6 luni nu facea nimeni resoftare pentru ea. Noi i-am pus Unichip, i-am modificat presiunea de supraalimentare cu 0,2 bar in plus, i-am reglal injectia pentru AFR 12.2 caci motoarele astea cu injectie directa in jurul acestei cifre scot puterea maxima conform dyno-ului nostru, ca in final sa reglam avansul pe dyno, si chiar am crescut avansul binisor cu 3 grade in medie, pana sa ajungem la puterea maxima de obtinut fara detonatii. Rezultatul 130 cp si 236 Nm cu UNICHIP, si un pic de miros de ambreiaj daca o tii la blana pe strada si tot franezi si accelerezi, cum am facut noi pentru logurile de pe strada. Insa la 6 luni de utilizare zilnica serioasa se pare ca ambreiajul (de fapt corect ar fi ambreiajele...) rezista cu brio.
Electronica de motor Continental e ceva nou, a aparut acum pe VW si pe Porsche, iar ca fapt divers au un centru de cercetare la Sibiu... ca fabrica de anvelope e la Timisoara. Fiind atat de noua la momentul la care i-am pus noi Unichip acum 6 luni nu facea nimeni resoftare pentru ea. Noi i-am pus Unichip, i-am modificat presiunea de supraalimentare cu 0,2 bar in plus, i-am reglal injectia pentru AFR 12.2 caci motoarele astea cu injectie directa in jurul acestei cifre scot puterea maxima conform dyno-ului nostru, ca in final sa reglam avansul pe dyno, si chiar am crescut avansul binisor cu 3 grade in medie, pana sa ajungem la puterea maxima de obtinut fara detonatii. Rezultatul 130 cp si 236 Nm cu UNICHIP, si un pic de miros de ambreiaj daca o tii la blana pe strada si tot franezi si accelerezi, cum am facut noi pentru logurile de pe strada. Insa la 6 luni de utilizare zilnica serioasa se pare ca ambreiajul (de fapt corect ar fi ambreiajele...) rezista cu brio.
"ECU e facut de Continental (astia fac anvelope in mod traditional). " <- divizia de electronica din Continental este fostul Siemens VDO !
RăspundețiȘtergere"Electronica de motor Continental e ceva nou, a aparut acum pe VW si pe Porsche, iar ca fapt divers au un centru de cercetare la Sibiu... ca fabrica de anvelope e la Timisoara" <- mai au centre de cercetare pentru electronica auto si la Iasi si la Timisoara.
RăspundețiȘtergereCum se comporta motorul dupa chiptuning? Afara de problemele arhicunoscute, chiptuningul se merita?
RăspundețiȘtergere